audit FRP...

ari ni dah nak masuk 2 hari aku berkampung di opis pada wiken yang tak berapa nak bahagia sbb wiken yang single tanpa kehadiran encik suami yang tercinta...perkampungan aku di opis adalah disebabkan oleh menyiapkan segala mak nenek cucu cicit ciat berkenaan dengan Fail Rekod Pensyarah atau nama glamernya FRP...

padan muka la kan, sapa suh tangguh2 hapdet FRP kan...tp tak banyak pun..cuma nak kemaskini jer lagi...cuma yang blm sentuhnya rekod markah tuk Penilaian Berterusan pelajar2 yang dikasihi tp selalu aku marahi...marah tanda sayang la beb...berhempas pulas saya tau memarking tugasan-tugasan, kuiz dan ujian para pelajar yang dikasihi supaya dapatlah saya membuat rekod markah tersebut...sampai sakit2 pinggang n urat2 saya dibuatnya tau...betapa gigih jugak walaupun mata dah berpinar-pinar keluar bintang dan anak bulan (raya aji lambat lagi...) segala, namun digagahkan jua tenaga yang ada untuk menyiapkan semuanya...

tp de satu lagi tak siap...skema jawapan tak buat lagi n latihan pun pelajar-pelajar yang dikasihi akan hantar pada ari isnin iaitu esok lah kan...arghhhh, esok hari yang bakal sibuk buat saya sbb masuk2 jer keja esok pagi, akan ada meeting ngn KJKK, lepas tu pulak dijemput makan nasi dagang kat pantry, sapa belanja ek???..belasah jer, makan free sapa taknah weiiii...lepas tu plak terpaksa jadi pensyarah gantian untuk kelas sains sebab pensyarah utamanya kena gi kursus...seb baik takyah ngajor (apa ke nama fobia ngajar sains tah...saya sangat tidak suka ngajar teori sbb saya cenderung untuk kelentong bila saya sendiri tidak faham)..kalo matematik, takleh kelentong sebab kalo kelentong tidak akan dapat jawapan yang betul...akan buntu sekerat jalan kira....

itu untuk ari isnin...untuk ari selasanya, adalah hari yang mendebarkan...AUDIT FRP akan berlaku di mana pengaudit2 bertauliah dari SPKK akan hadir dengan jayanya ke Kolej kesayangan saya ini...dan saya amat risau sekiranya saya adalah di antara orang-orang yang bertuah akan dipilih untuk mempersembahkan FRP saya yang chomel lagi kiut miut macam tuannya..alahai...kalo dipilih untuk menang cabutan bertuah, saya suka sangat2...tp kalo bertuah untuk mengadap orang SPKK ni, saya taknakkkkkkkkkkk...kecut perut aihhhh, buatnya saya pengsan depan dorang camne..malu nyerr sayerrrr.....

eh panjang lak entri ni, td ingat nak buat pendek jer sbb saya amat sibuk sekarang ni...tp jari taknak berenti pulak menaip...hapdet tuk cerita seminggu terus la kan...memang tak sempat nak hapdet blog kalo ari kerja dengan rajin nih...

tapi macam takder apa la sangat yang boleh dikongsi sekarang ini..cuma saya ingin berkongsi perasaan saya dengan awak semua la...saya bakal kesunyian dan kesepian dan keboringan tahap terlampau sebabnya saya akan ditinggalkan lagi oleh osmet2 kesayangan saya untuk tempoh masa seminggu..diulang seminggu yer kengkawan...giler lama tuh...ari tu ditinggalkan tiga ari jer..kali ni seminggu, dari ari isnin sehinggalah ari jumaat...macam mana la agaknya hidup saya nanti...dahlah encik suami jauh...sob...sob..sob...(PERHATIAN!!! PERHATIAN!!! PERHATIAN!!!...mohon perhatian encik suami yer, kalo sayangkan isteri anda, sila munculkan diri pada masa itu yer..sila berada di sisi isteri tercinta)..eh eh tetiba de pengumuman plak...dari mana tah pengumuman tu datang...tetiba jer muncul...mushkil sambil garu2 kepala (kununla)...opsssss, dah dapat dikesan, suara hati saya rupanya....hehe....

tetiba rasa macam nak buat ending dah la..malas citer dah, tetiba hati jd sayu bila sebut encik suami...okey kengkawan, citer TAMAT!!!

p/s: macam comel kan kalo guna saya dalam penulisan blog...mulai dari ari ini, saya akan cuba guna perkataan "saya" la bila buat entri kat blog yang dikagumi ini...
---('-')---

post signature




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

maaf ye puan nor..comel hanye terhad disamplekan kapada cik norsiah aka cik uyin sahaja..teringin nak jadi sample kedua ker??? kihkikikiki...rupenye...-norsiah yang comel

norsaritanaini berkata...

cik norsiah aka cik uyin tu memang layak ke jadi sampel comel...ke sampel bajet comel????
buktikan kecomelan anda cik norsiah??????