kelas o kelas...

kelas ada hari-hari, hari-hari kena ke kelas...begitulah keadaan aku selepas balik dari induksi...terasa agak penatla jugak...yerla, kerja kursus pendek pun nak kena buat jugak..mcm td, terpaksa naik ke opis sbb de peserta shortcourse dtg, padahal aku dalam kelas...kalo tak puasa, aku tak kisah sgt turun naik tangga ni, tp dek kerana pose ni, penatla kan..tp nak wat cmne, tkder orang nak handle..tinggal aku sorang je kat opis skang ni...
actually kelas wajib aku cuma ari rabu n khamis, dari kul 10.30 pg sehingga kul 1.30 ptg..derek jer amik sekali ngn tutorial sekali...aku sepatutnya mmg tkleh ngajar banyak2 sbb aku kena uruskan keja2 shortcourse...kredit jam aku takleh lebih dr 6 jam seminggu utk ngajar...tp disebabkan aku adalah pensyarah pembantu kepada pensyarah utama...makanya aku harus menggantikan tempatnya...modul yang aku ganti tu, modul sains sem 2, tiga kelas aku ajar, studen fesyen, studen perabot, studen bangunan...sebelum ni dia cuti bersalin, pastu masuk seminggu, dia kena gi induksi pulak..so aku kena ganti lagi la...termasuk sorang lg pensyarah yg ajar modul sains sem 4..makanya bertambah2 la kelas yang aku ada...
tapi hanya setakat minggu ni kot..InsyaALLAH...minggu depan dorang dah ada kat opis, so aku takyah masuk kelas dorang lagi...hooorrrrayyyyyy....bestnya...penat weh bebulan pose ni banyak kelas...kan..kan..kan...
hari ni ada kelas math je...tp agak penat sbb kena bg penerangan berkali-kali...dorang susah nak fahm..tp aku tak kisah ulang2 banyak kali pun pun asalkan dorang faham...tak best bila kita dengar ada studen yg ckp dorang tak faham apa yg kita ajar..sbb niat kita nk mengajarkan nak suh dorang pandai...sbb tu aku selalu tanya dorang faham ke tak...kalo tak faham ckp, aku tak marah pun...tp biasala kan, kadang sorang sendiri tak berapa nk minat..so yang tu aku takleh nk buat apa la kan...nak belajar ni nak kena ada minat...kalo tak minat, kita ajar la cam mana pun, muka blur sepanjang masa..
harapan aku, setiap apa ilmu yang aku sampaikan pd studen, boleh diterima dan difahami oleh studen..mungkin skang takde guna lagi, esok lusa mana la kita tau kan...kepada studen2 sy yang selalu mintak nak balik awal, korang kena belajar rajin2 demi masa depan korang jugak...

post signature





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 ulasan: