tinginnya nak makan pulut kuning...



tiba-tiba jer aku rasa tingin sangat nak makan...nak makan pulut kuning buatan tangan mak aku...nape tah, macam ngidam pun ada...hahahaha...actually dah lama dah rasa nak makan...balik kampung CNY ari tu, ingatkan dapat makan...memang de rancang nak wat pulut kuning, tp disebabkan masalah2 tertentu, terpaksa dibatalkan masak pulut kuning...mak aku wat wajik...aku tak berapa suka sangat wajik tu sbb manis sangat...aku kan tak suka makanan yang manis2 ni..tak elok jugak pun tuk kesihatan...hehehe...

tengah2 mak aku dok mengacau wajik tu, aku de bagi kiasan membawa seribu makna, "sedap jugak kalo makan pulut berinti nih" (masa tu tingin gak nk makan pulut berinti, tp nak yang mak aku buat jer..sedapppp..nak ckp pulut kuning, memang sah2 dia taknak masak masa tu...)..dengar jer kiasan bererti anak dia ni...terus jer mak aku cakap, "nanti la ma buatkan"..tp agaknya dek kerana kebizian (nape tah bz)...maka aku dan mak aku pun terus terlupa...maknenya tkderla merasa nak makan pulut berinti...

skang ni plak tingin sangat2 nak makan pulut kuning...cam ne nak rekues ni..dahla jauh...praktikal tak kalo suh mak aku poskan ke sini..hahaha...gaya mcm ngidam org pegnen jer kan...kalo la kampung aku dekat, hari ni jugak aku balik kg...tp siyess, tingin sangat2...dok terbayang2 jer ni...nak masak sendiri tu boleh jer, tapi aku nak yang mak aku masak...huhuhu...



post signature










  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

2 ulasan:

Zimah's Depart berkata...

haa..nak makan ek..dtg umh I 22hb ni kat kg..mak I buat pulut katanya..tp x tau le pulut kuning ke putih..nnti I request le kaler kuning ek..hehe..

norsaritanaini berkata...

zimah::hahahaha u ni...siap rekues kaler ek..hehe...
nanti i cuba la, kalo dpt..jumpa kat sane yer...