batuk, sakit tekak, selesema, sakit kepala, sesak nafas...

tu dia..lengkap satu pakej report kesihatan aku tuk hari ini...ish..ish...actually dr semalam lagi dok rasa segala mcm tu..ingatkan dah boleh lega hari ni...tp tak jugak...tak selesa betul rasanya...dh banyak dah minum air...yg paling aku tak tahan ni kalo batuk..takt melarat jer...kalo ikut rekod2 lepas, kalo batuk jer, mesti melarat2..kdg tu sampai sebulan lebih...dekat 3 bulan pun ada rasanya (masa aku kat penang dulu)...betull korang..sikit pun aku tak tipu...ubat batuk mcm2 jenis la, fisherman friends la..strepsil la...gula2 hacks la..sumer aku taram..kunun nk suh cepat baik...tp berlarutan gak..last2 buat taktau..lama2 ilang sendiri...


mak aku cakap, aku terkena sindrom batuk 3 bulan...batuk tu cukup2 3 bulan dia berenti la...aku taktau la sejauh mana kesahihan fakta mak aku tuh..tp mak aku cakap, fakta tu diperturunkan oleh orang tua-tua dolu2...betul atau tidak, wallahuallam...

aku mmg alergic la kalo kena batuk nih..sbb takut jadi lama mcm lepas2...ubat batuk tu aku tak suka sgt..yerla lalok semacam jer kalo minum....mesti nk tido jer...lemah satu badan..haha...tp skang ni batuk2 sampai sakit esofagus n trakea aku...tp taknak cr ubat batuk lagi..ingat nk bertahan dulu...kot2 esok boleh baik..hehe....



post signature










  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 ulasan: