Selamat Menyambut Maal Hijrah 1430

SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH 1430...

moge kiranya masih belum terlewat ucapan aku pada semua yer...maklumlah, hari ni baru balik dr bercuti...kat kampung takde tenet menet ni...hehe...lagipun, sekadar terlewat mengucapkan bagi aku tidak membawa apa2 makna, melainkan kita terlewat melakukan sesuatu yang sepatutnya telah kita lakukan sebelum ni...

masa kian berlalu, begitu pantas sehinggakan tidak terasa akan perubahannya...mampukah kita nk berubah sepantas perubahan masa...namun kita terpaksa juga berubah supaya tidak nanti ketinggalan...

bercerita tentang tahun lepas, ada la sedikit perubahan2 yang aku inginkan telahpun berlaku...walaupun tiak sepenuhnya, tp sekurang-kurangnya jalan menuju ke arah tu terbuka luas...InsyaAllah akan kuusahakan moge segalanya tercapai seperti yang diingini...namun ada jugak yang tidak kesampaian...tak mengapa, mungkin itu adalah yang terbaik bagi aku...cuma kita jer yang belum ketahui apa hikmah disebaliknya kan...

dan moge tahun yang baru ni, diharapkan segala apa yang dicita-citakan terlaksana dengan jayanya...dan moge hidup menjadi lebih baik dan bermakna...begitu juga aku harapkan pada kalian semua...sama2 kita merubah diri kita ke arah kebaikan dan keselesaan hidup...moge kita juga mendapat rahmat dari-Nya...

jangan disesali apa yang telah kita hilang...mungkin hari esok apa yang telah hilang akan kembali walaupun bukan dengan cara yang kita inginkan...namun mungkin akan membawa lebih erti pada kita...pandang jauh kehadapan, masih jauh perjalanan yang harus diteruskan...namun sekali sekala, tolehlah kebelakang kerana di sana banyak pengajaran dan pengalaman yang akan kita perolehi sebagai panduan dan pedoman di hari esok yang mendatang...

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu,
dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu;
Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”
~ Surah Al-baqarah, ayat 216~

post signature





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

5 ulasan:

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

SALAM MAAL HIJRAH 1430 kak...

(^_^)

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

SALAM MAAL HIJRAH 1430 kak...

(^_^)

norsaritanaini berkata...

salam maal hijrah gak tuk yanie..
sama2 la kita berhijrah ke arah kebaikan...

StingRay berkata...

busan gila bila tgk ko bermadah...


ha ha ha...

norsaritanaini berkata...

Stingray: ko memang..dengki ngn aku...udah2 la tu wehh...baik ko berhijrah ke arah kebaikan..hasad dengki ni tak bwk ke mana pun...esok2 lusa kena batang hidung ko sendiri..

hah hamik ko..kena tazkirah free ngn aku...tak insap jugak, taktau la aku...