Sakit kepala....

tak tahan betul bila sakit kepala aku menyerang...kali ni mcm pelik jer sakitnyer...tak berdenyut macam selalu...sakitnya susah nak diperjelaskan...lebih kepada terasa berat yang amat...tp tkderla sampai ibarat ada lesung batu kat kepala seperti kata cik kasih...dan sakitnya jugak tak effect mata mcm selalu sampaikan nk celik pun payah...tapi kalo nak tunduk, Ya Allah, sakitnye...nk gerak pusing ke kanan toleh ke kiri tunduk ke bawah dongak ke atas pun terasa sakit...waima korner baring pun terasa berat...
nak kata tak cukup tido, memangla dlm seminggu ni waktu tido aku tak menentu..kdg tertido lambat, kdg terbangun awal...tp terkadang, letak jer kepala atas bantal, peluk jer patung katak, terus jer lena tanpa sempat nk melakar mimpi yang bakal bertandang...dan takder la plak aku terjaga time tgh nyenyak dek kerana terganggu mimpi2 seram, jauh sekali termimpi "kekasih kuseru"......cuma terbangun awal dari waktu yang dirancang...bila dah terjaga, usah dipaksa mata tuk lelap lagi sekali, memang takmau nyer dia...kalo bg upah seratus, mau jer dibuat2 tido, tp takkan bleh lena betul-betul...
selalunya bila time sakit2 mcm ni, ada dua cara jer yg selalu aku guna...pertama, kena menidurkan diri, setelah bgn, InsyaAllah sakit akan hilang...namun sementelah tidur yang menjadi penyebab sakit kepala, maka panadol la sasaran aku...tp kalo boleh nak elakkan mengambil dadah jenis ini walaupun ianya mengikut preskripsi doktor bertauliah...oppsss, ada satu lagi cara...ubat homoepati, tp terhabis bekalan la plak....haiihhhhh...

post signature

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 ulasan: