apsal ramah sangat ni...tensennnnnnnnnnnn

bukan tak suka orang peramah ni..peramah la bagus nyer..tapi kalo dah ramah sangat, rimas jugak aku...ni kisah seorang mamat indon yang keja wat renovation kat kilang aku ni dan sorang lagi pakcik jaga. penat haiiihhhhh nak melayan...

yang mat indon ni mmg dari ari tu lagi ramah semacam..ada jer nak sembang2 ngn aku...siap nak tanya nama aku la...tp sebelum ni dia buat keja kat luar ofis, so jarang la jumpa dia...tp ari ni dia pasang syiling kat dalam ofis aku ni...dr tgh hari td...asyik nak bersembang jer...siap ajak aku kluar makan2 n jenjalan sekitar melaka tu..ada hati tu...kalo ikutkan hati malas jer nak layan...tp takut org kata aku sombong plak...tu pun ada jer aku wat pekak, wat tak dengar dia dok cakap apa, malas nak melayan...tak pasal2 orang cop aku ni pekak la plak...lantakla...pekak pun pekak la nor....

pastu ni satu kes lagi, pakcik yang jadi jaga atau dengan kata nama lainnya security guard la...pakcik ni ari sabtu n ahad jer dia jadi guard kat sini...seb baik jugak..takder la hari2 aku nak jumpa dia...yang ni pun satu hal gak, ramah gak nih...ada jer nak sembang ngn aku, seb baikla dia dah tua, so aku hormatla ketua-an dia tuh...aku bukanla perasan ke apa ke...tp kalo dah asyik nak ajak aku bersembang, tak terlayan jugak weh...dah la tu senyum2...aku pun pelik gak la...ari tu, tetiba dia bg aku kerepek ubi, kuih raya katanya...yang aku ni sebelum ni tak penah2 bersangka buruk kat org, tapi hari tu tah cam mana, bleh terlintas kat fikiran aku, nape pakcik tu tetiba bg kerepek kat aku...tah2 dia dh baca apa2 ke..dia letak apa2 ker...Nauzubillah...sumpah, bukan aku sengaja nak bersangka buruk..tp tetiba jer terlintas sepintas lalu...last2 aku takut nak makan kerepek tu...tapi aku amikla jugak...bawak balik rumah, then baru buang...nak buang kat opis pun aku takut, takut pakcik tu ternampak ke...kesian plak kat dia kan....apa plak kata dia nanti...tapi seboleh mungkin aku taknak terserempak ngn pakcik ni..nape ntah, rasa tak selesa...dah abih serius muka ni aku buat kalo terjumpa dia...ha korang, dia dah bg no phone dia kat aku..baru sat2....wadduh...wadduh....hahahahaha...

dugaan betul la kan...salah ker aku berprasangka sebegini yer...tahla...aku pun taktau...tp yang aku tau, aku rimas...rasa tak selesa...memang tak best la...haihhhhhhhhhh.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

4 ulasan:

yazrie berkata...

Hah tulah..kena jaga2 sket..zaman moden ni mmg ramai pakat pakai mandrem..kang tetiba makan kepek dia bagi..terus angau lari ke Lombok...Pengsan dibuatnya mak ayah kat kampung..Heheheh...Scary lah kak Nor...

norsaritanaini berkata...

woit...ingat cheq ni mcm sapa nama ntah budak yg terpegi Lombok tu...tkder maknanya..mintak jauh la...nauzubillah....

oNeiEzZ berkata...

huih..bahaya tu kak..ntah2 dia ade baca ayat pukau ke..hurm..maybe x kot..tp baguslah akk x makan kerepek tu..beringat sbelum kena..xsalah,kan..cume kan kak,sy kesian la kat kerepek tu..xpasal2 kena buang saje2 je..huhuhu...

norsaritanaini berkata...

tahla..yang tu taktaula kan kalo dia de niat tak baik...harap2 takla kan...yg mushkil sgt2 tuh sikit jer dia bg...tak byk pun...hehe...bagi pun letak lam plastik biasa tu jer...takur ar nk makan...bukan sengaja nk buang...hehe...