MYVIANS: Mandi manda di Kolam Air Panas Gadek....

ahad malam ari tu, kami gi mandi kat kolam air panas Gadek...punyala ramai manusia kat dalam tu...terkejut gak aku tengok, yerla 1st time aku ke sana, sebelum ni dok dengar cerita orang jer...hampir2 nak cancel dah tapi alang2 dah sampai, kami masuk gakla...mencelah jer mana2 ruang yang ada...
kat sana ada banyak kolam, tapi taktau la apa bezanya...semua kolam penuh dengan manusia...sekali tengok mcm dok kerumun smthing jer plak...hehe....aku ngekor jer dorang ni..lepak kat kolam yang paling dekat ngn kaunter tiket...tktau la pasal apa dorang pilih kolam ni..maybe tahap kepanasan dia la kot...aku pun tak lepas peluang la kan...baru nak celup kaki sikit, mak aihhhhh, panas giler...mcm nak masak kaki rasanya...mula2 mmg susah la, tp aku kuatkan gak daya usaha tuk mencelup kaki kat dalam air tu...letak perlahan-lahan, lama2 leh la berendam paras lutut...tp tkleh lama2 la..sekejap2 kena angkat kaki...tak tertahan panas dia...sampai jd pedih kaki....hmm...
lama jugak kami kat sana...yang mana laki tu sipa turun dalam kolam...siap leh menyelam lagi...heran betul aku..pe jenis kulit agaknya dorang ni..mesti tebal semacam nih...yang dorang plak dok cabar aku suh turun...rugi bayar RM4.00 kalo tak mandi betul2 kata dorang...aku ni plak pantang org cabar2 nih...aku usaha gak..akhirnya, dapatla aku turun sampai paras pinggang....tp nk lebih dr tu, memang tak dapat langsung la...berendam la jap aku kat dlm kolam tu yg separas pinggang aku la...tak lama mana pun...dah taktahan tu aku naik la ke atas...tetiba aku rasa mcm nak sesak nafas...mcm dah tkder oksigen dah kat area situ....apa lagi, ajakla dorang balik...masa nak tunggu nak salin baju, aku dah rasa semacam dah, pening, mual...rasa mcm nak kluar segala isi perut dah...nk berdiri pun dah tak larat, menggigil satu badan...pelik gak aku...rupanya aku dehydrated...air plak tak bawak...bila dah mandi, ok sikit...tp still tak larat rasanya...jalan pun huyung hayang gi kat keta, seb baik ada air lam keta...dah minum air baru ok sikit....fuhhh...seb baik...len kali kalo pegi, kena bawak air banyak2...bahaya betul...tambah2 tuk orang yang tak biasa mcm aku ni...serik rasanya....tp kalo de peluang, nakgi lagi...hehe...korang jgn lupa ajak aku tau kalo nkpegi...bessssttttttttttttttttttt....
psssttttt::meh kita layan pic semasa kami kat sana....


kat tepi kolam jer ramai org, kat tengah2 tkder pun..panas wehhhh....cuma dorang berdua ni jer yg kebal, leh berendam kat tengah2...


yang sorang gayanya mcm kesejukan...yg sorang lg mcm syok giler..heran aku...tak panas ke dorang nih?

posing rileks jer hampa nih...control ek...

semua pakat dok atas dah...dah penatla tu...

setelah puas berendam....

tengok tu, kolam siap berasap-asap tu...panas wa ckp lu...hehe....

posing untuk menunjukkan yang aku berjaya rendamkan kaki separas betis...hehe...orite la tu kan...







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

4 ulasan:

yazrie berkata...

uihhh...TANGKAP BASAH nih...heheheh

norsaritanaini berkata...

hahahahahahahha...tangkap basah di kolam air panas...cepar ar kering balik....

yazrie berkata...

Cepat kering eh?? Kat Melaka ada kolam air panas ke?? teringat mandi kolam air panas kat Legong?? Baling, Kedah

norsaritanaini berkata...

ada la yazrie...ada dua kalo tak silap kaknor la...kolam ar panas gadek ngn kolam air panas bemban...kot2 la...tah2 ada lebih lagi pun taktau...yg dua tu konpem...