aku nak tenang...

taktau nape...dua tiga hari ni, rasa berkecamuk sgt pikiran aku ni...agaknya kalo leh diteropong, leh nampak berseliratan bersimpul siur kat otak aku ni...penuh ngn tanda soal...yang aku sendiri pun taktau nak tafsirkan...bila aku pikir2kan apa yang sebenarnya mengganggu fikiran aku...aku sendiri buntu jawapan apa yang harus aku berikan...ceteknya, yang aku tau...aku terlalu pikirkan masa depan aku kot...mcm2 impian yang nak aku gapai...tp rasanya tak tercapai...aku cuba pikirkan mcm2 cara tuk aku gapai impian aku tu...itu yang menyebabkan mcm2 yang terbit dlm kepala otak aku...

kalo ianya melibatkan diri sendiri, maybe lebih mudah tuk aku uruskan...tapi sekiranya ia melibatkan orang lain, itu yang menjadi masalah besar bagi aku...aku tau, lumrah hidup manusia, mesti akan berkaitan dengan manusia lain...akan diasak dengan pelbagai persoalan yang diri sendiri belum tentu dapat menjawabnya...kadang2 tu persoalan yang sama ditanya pada diri sendiri, namun aku sendiri tak dapat nak menjawabnya....mempersoalkan sesuatu adalah lebih mudah dari memberikan jawapan pasti...dek kerana sesuatu yang melibatkan masa depan belum tentu ada jawapan pasti...semua orang tau tentang itu...aku cuma harapkan aku diberikan ketenangan, dipermudahkan jalan hidup....aminn...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

2 ulasan:

* apa yang dicari? * berkata...

siapa aja xmau ketenangan?

tarik nafas panjang. tahan. tahan. tahan.

hela...

stop thinking, go away, rest. suka betul begitu. kalau bermasalah pun, biarkan di situ dulu. demi ketenangan.

that's how i deal with problems then look for that serenity.

senang bicara kalau disuruh berdepan Dia bilamana perlukan ketenangan itu. tapi dah sifat manusia, kita mencari-Nya di kemudian masa. tapi minta aja, Dia Maha Mendengar.

Amiiin...


p.s. Salam Lebaran, Maaf Zahir Batin :)

norsaritanaini berkata...

tak dinafikan sumer maukan ketenangan...cuma yang bertuah jer yg betul2 leh dapat..boleh lupakan tuk sementara, namun lambat laun, benda tu akan datang semula...hakikatnya kita mmg takleh lari dari masalah...jalan penyelesaian harus dicari...memohon pada Dia, itu yang selalu nyer paling termampu dilakukan dan sebetulnya Dia maha mendengar segala sesuatu...