tak suka bila terpaksa meminta-minta...

korang penah hadapi tak situasi semacam ini...aku dah lama alami benda alah mcm ni...terpaksa meminta benda yang sepatutnya memang milik kita or benda yang kita inginkan...aku ni memang tak suka nak mintak...aku lebih suka kalo orang nak bagi, bagi jer...jangan nak tanya2 cam ni "awak nak tak ni?" or "awak suka ke benda ni?"...dan macam2 la soklan yang lebih kurang sama yang memberi maksud yang serupa iaitu dorang tanya aku sama ada aku nak ke tak nak...aku memangla nak, dah nampak aku mcm suka tu, takyahla tanya2 lagi, bagi jerla...hehe...lebih kurang macam tu la yg aku nak citer ni...isu kat sini ialah aku tak suka mintak2 even yang tu memang hak aku atau benda yang aku tersangat ingin miliki...tapi sekarang ni takder plak orang tanya aku yang menunjukkan dia nak bagi aku sesuatu, hehe...dulu2 adala, tapi disebabkan aku hanya akan mendiamkan diri jer atau hanya menghadiahkan senyuman bila ditanya sama ada aku suka atau tidak sesuatu benda tu...apa la korang ni, "diamkan tanda setuju, senyum tandanya suka"...itu pun tak faham ker? hehe...last2 disebabkan org yang tidak memahami hint2 yang aku tunjukkan, melepas la aku tuk memiliki benda yang aku suka dan yang aku nak orang hadiahkan kat aku...hehe...(ngengada tul, nak org hadiahkan plak, banyak cantik)...itu kisah dulu, kisah di mana aku yang tidak berapa nak mampu...kisah sekarang, aku dah takder nk ngengada mintak orang hadiahkan aku apa2...kalo aku nakkan something, aku usahakan tuk dapatkan sendiri dengan setiap titik peluh keringat aku sendiri (tapi kalo ada orang nak bagi, aku tak tolak...ahaksss)...problem aku sekarang ialah aku seperti terpaksa meminta-minta duit gaji aku...benda yang paling aku tak suka...kalo aku tak mintak, alamatnya lambatla aku dapat gaji...nak kena follow up byk2 kali, baru leh dapat...sampai bila macam ni???aku pun ada air muka gak...kalo setiap kali nak kena mintak byk2 kali, malu jugak aku...tapi kalo aku tak mintak, lambatla gaji aku bulan tu....arrghhhhh..aku tak suka situasi mcm ni....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 ulasan: