lebih dan kurang...

kepala tengah pening memikiorkan budget bulanan...asal dapat gaji, mesti lengkap senarai budget, sampai dua tiga helai kertas coretan tuk mengira itu ini...tu belum termasuk yang dalam buku catatan..siap wat table lagi tuk catat keluar masuk duit...kalah akauntan yang kira akaun company aku...hehe...semua nyer lengkap aku senaraikan...apa yang patut dan apa yang tak patut...apa yang perlu didahulukan atau apa yang perlu dikemudiankan...apa yang boleh dan apa yang tak boleh...tapi last2 terlebih jugak...how come???siapa yang harus aku persalahkan...dah tentula 100% diri sendiri yang harus dipersalahkan...eh jap...ikut rasionalnyer la...takla salah aku 100%...yerla, mana kita nak tau kan..namapun budget...mana la kita nak tau yang kita budget tu terlebih dari yang sepatutnya dibelanjakan...bukan kita mintak pun...tapi dek kerna tuntutan yang tidak kita ketahui la yang menjadi penyebab terlebihnyer budget2 tersebut...so, what can i do???hmm...sememangnya aku tau, yang dah lebih tu, lebihla...memang tak boleh nak tarik balik dah...tapi yang seharusnya aku lakukan sekarang adalah macam mana nak cari penyelasaian tuk cover balik mana yang terlebih tu supaya aku tidak perlu mengurangkan lain2 budget...tapi kat mana yang nak kurangkan????

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 ulasan: