Luahkan apa yang terpendam…

Actually aku ngantuk sangat ni...smalam tido tak berapa nak lena...ada sikit masalah yang mengganggu gugat kosentrasi tido aku...smalaman kepala asyik ligat berputar, apa yang harus aku lakukan...sama ada luahkan apa yang terpendam...atau simpan saja buat pekasam....hehe...ntahla...bak kata orang, “luahkan aje semua yang terpendam, jangan disimpan dalam hati…kelak merana diri”

Namun jika diluahkan, adakah ianya akan bertambah baik atau akan memburukkan lagi keadaan...yerla, kalo ianya melibatkan keburukan atau kelemahan orang lain...kalo diluahkan, tak semestinya orang tersebut leh terimakan...tak semua insan kat dunia ni bersifat terbuka...tkyah cakap pasal orang lain, contoh terdekat aku sendiri...kadang2 aku sendiri tkleh nk terima bila orang kritik or memberi teguran tentang kelemahan aku...padahal kalo difikir dari sudut positif, teguran tu tuk kebaikan diri kita jugak...tanpa teguran or kritikan orang lain, sampai bila pun kita takkan tau kelemahan kita...tapi tu la...bila orang tegur ke apa ke...mula la nk melenting tak tentu pasal...mesti kuar ayat ni “eleh, macam la dia tu baik sangat..” or “konon dia tu hebat sangat la tu”...kan? kan? Mesti kuar ayat mcam tu nyer kan? tp taktau la kalo korang jenis yang terbuka dalam terima teguran...terima apa saja kritikan orang...aku pun terima, tapi tula reaksi spontan yang akan keluar dulu...bila dah cool sikit...dah boleh fikir secara rasional...baru la aku pikir balik kata2 or teguran orang tu...hehe...lambat sikit bertindak...tp aku takla marah kalo org kritik aku...setakat merungut kat belakang je...hehe...

Berbalik pada permasalahan aku ni...cewwahhh...mcm berat giler problem tu...hehe...tkderla berat sgt...maybe aku sorang je kot yg rasa mcm tu...tp pada orang lain, benda tu remeh sgt2...ntahla...nak diluahkan, rasa serba salah...nak dipendam, rasa serba tak kena...abih tu apa yang patut aku lakukan?????blm ada kekuatan utk aku luahkan yang terpendam...hmm...agaknya kena pendam dulula kot...mana la tau suatu hari nanti benda tu akan berubah....harap2nya macam tula...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 ulasan: